OSOL – Lancering meldpunt ‘Banken Dicht’
OSOL brengt graag het volgende initiatief van KBO-PCOB onder de aandacht.
Waar er eerst in bijna ieder dorp en elke buurt in de stad nog een kantoor was van een van de banken die Nederland rijk is, worden er nu steeds meer filialen gesloten.
De coronacrisis lijkt deze trend te versnellen: een tijdelijke sluiting vanwege het virus wordt een blijvende. Seniorenorganisatie KBO-PCOB krijgt van leden steeds meer klachten en vragen hierover. Om in kaart te brengen hoeveel sluitingen er in de afgelopen tijd zijn geweest, lanceert KBO-PCOB het ‘Meldpunt Bank Dicht’.
Marcel Sturkenboom, directeur van seniorenorganisatie KBO-PCOB . “Met het ‘Meldpunt Bank Dicht’ willen wij ook inzichtelijk maken welke problemen het sluiten van banken voor mensen met zich meebrengt. Zijn geboden oplossingen – zoals internetbankieren- voor iedereen wel een geschikt alternatief?”
Banken zeggen goede redenen te hebben on filialen te sluiten. Zo wordt er steeds minder contant geld gebruikt en maken klanten veel meer online gebruik van diensten. Sturkenboom: “heel veel senioren zullen hier geen enkel probleem mee hebben. Maar er is ook een groep die niks met deze online diensten kan, omdat ze niet willen of niet kunnen. Daarvoor moet er een alternatief beschikbaar blijven. Denk bijvoorbeeld aan een loket bij de plaatselijke boek- en kantoorhandel. Banken zijn hier al mee bezig, maar wat ons betreft moet dit klaar zijn voordat een filiaal de deuren sluit”.
Mensen kunnen hun meldingen doen via; KBO-PCOB.nl/bankdicht en telefonisch via 030-3400600
0 reacties